2012. január 10., kedd

könvytári kitekintő

Ma elzarándokoltam a megyei könyvtárba azzal a feltett szándékkal, hogy visszaadom a lassan négy és fél hónapja nálam porosodó, még augusztusban kikölcsönzött és az utolsó utáni extra hosszabbítást is túlhaladó kilenc könyvet. Szilárdan eltökéltem, hogy nem fogok kivenni újabb olvasmányokat, mert a vizsgaidőszak sűrűjében ugyan kinek van ideje olvasgatni?
Végül persze hat kötettel a hónom alatt távoztam. Íme a címlista - gondoltam, akár még közhasznú is lehet, amennyiben felkelti valaki érdeklődését a nevezett művek iránt:)

Makra Sándor: A mágia (Magvető, 1988)
Mircea Eliade: Vallási hiedelmek és eszmék története I. (Osiris-Századvég, 1994)
Perle Besserman: A Kabbala és a zsidó misztika (Szukits Könyvkiadó, 2003)
Róheim Géza: A varázserő fogalmának eredete (Budapest, 1914 - reprint kiadás)
Szepes Mária: A smaragdtábla (Édesvíz kiadó, 1994)
Várkonyi Nándor: Varázstudomány I. (Széphalom Könyvműhely, 1998)

Ha már itt tartunk, íme még néhány iromány, amely a helyi városi könyvtár kollekcióját gazdagítja, noha jelenleg épp az én polcomon díszeleg: 

Kabay Lizett: A táltos színeváltozása (Mentor Kiadó, 2005)
Kandra Kabos: Magyar mitológia (Magyar Ház Kft, 2006)
Kótyuk Erzsébet: A népi gyógyítás hagyományai egy kárpátaljai magyar faluban (Európai Folklór Intézet - Osiris, 2000)
Vajkai Aurél: Népi gyógyászat (Jószöveg Műhely Kiadó, 2003)
Test, lélek, természet - tanulmányok a népi orvoslás emlékeiből (a SZTE Néprajzi Tanszékének kiadványa, 2002)

Jó olvasgatást!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése