2011. március 1., kedd

ismét fészbúk

átmeneti elmezavartól hajtva ismét megpróbáltam regisztrálni a facebook-ra, ezúttal Hulló Esőként.
őrület
a regisztráció fél perc, az még rendben volt. A gond a profilkép feltöltésével kezdődött. egymás után ötször kíséreltem meg,  szemlátomást minden eredmény nélkül; majd, midőn feladtam a próbálkozást és kiléptem a menüből, azon kaptam magam, hogy - ugyan profilképem továbbra sincs - az adatlapom feletti "diaszalagon" ott virít ugyanaz a fotó öt példányban. Kitörölgettem a feleslegeseket, az uccsóhoz érve pedig ismét, nyomatékosan felszólítottam a programot: márpedig tegye meg azt profilképemmé.
nem tette.
ok, nagyvonalúan átsiklottam a problémán, jött az érdeklődési kör, satöbbi. lelkesen hozzáadtam vagy 30 együttest, könyvet, filmet a megfelelő rovatokhoz. amikor aztán láttam, hogy helyesírási hibáktól és elírásoktól hemzsegve jelennek meg az adatlapomon, felment bennem a pumpa és többszöri, eredménytelen javítás után egyesével letöröltem mindet (kétszer is, mert elsőre a nyavalyatörte facebook nem mentette el a változtatásokat). másodszorra a mentés sikerülni látszott, ám mikor az 'adatlap megtekintése' fülre klikkeltem - ellenőrzés végett - bezony ott virított mind a 30 együttes, könyv és film, ugyanolyan ordenáré hibákkal.
ezen a ponton már ököllel vertem az asztalt és kis híján bőgtem, merthogy nagyjából másfél óra ment pocsékba semmitérő erőfeszítésekkel, ahelyett, hogy olvastam volna terry pratchett-től 'a mágia fényét'.
nosza, elhatároztam, hogy egy huszárvágással keresztbe teszek a rohadt programnak: törlöm a fiókom.
és mi derült ki? hogy nem lehet, legfeljebb felfüggeszteni, ami addig tart, míg be nem jelentkezel ismét.
minden személyes vonatkozástól (habzó szájú bosszúfogadalomtól) eltekintve elgondolkodtató a helyzet. vajon hányan tudják, hogy amit egyszer felpakolnak facebookra, az mindörökre ott is marad? mégha a külvilág felé le is tiltják a profilukat - mint ahogy én tettem most - a szervergépeken minden információ megtalálható. legalábbis egyelőre nagyon úgy fest, hogy nem lehet végleg megsemmisíteni a felhasználói fiókot. körül fogom járni a kérdést, de kezdek piszkosul bepöcceni.

szép estét
Hulló Eső, vérben forgó szemekkel

2 megjegyzés:

  1. önálloan valoban nem lehet törölni de ha irsz a facebooknak ök törlik a fiokodat :)
    rem segitettem
    Áldás !
    Alice

    VálaszTörlés
  2. Én azért örvendenék ha látnálak. Folyik ám a közösségi élet ott is. Ne írd le még. :)

    VálaszTörlés