2014. június 23., hétfő

a föld köszöntése

Tegnapelőtt sétára indultam Árnyékkal, a kutyámmal. Elsőként a faluszéli kaszálórétet céloztuk meg, ahol kápráztató virágpompa zengte a nyár dicséretét. A derékig érő fűtengerben kékeslila, bíborszín, napsárga, habfehér, mélykék szirmok özöne tündökölt.








 Az égen méltóságteljes gomolyfelhők követték egymást. Nap-atya ékkőként szikrázott közöttük, izzó fényzuhatagában szárazon lélegzett a föld, amelyen már megkezdődött az aratás: aranyszínű tarló borította a lágyan hullámzó határt. 


Útközben csokrot szedtem a mező gyermekeiből. Katángot, lucernát, varfüvet, bükkönyt, galajt, lóherét, mályvát, szarvaskerepet, ledneket, rekettyét, orbáncfüvet, aranyvesszőt, cickafarkat, seprencét, ebszékfüvet, konkolyt vegyítettem érett bugát dajkáló fűfélékkel és a még lábon álló zab, árpa, búza kalászaival. 















Végül egy learatott búzatábla közepén letérdeltem a langyos földre, és hálát adtam Földanyának, Nap-Atyának szerelmük gyümölcseiért, az új aratásért, a nyár bőkezűen osztogatott áldásaiért. Halkan elénekeltem két dalt, amelyet az ünnephez illőnek éreztem, majd a szürkésbarna göröngyökre fektettem a csokrot.

(ez persze egy másik bokréta)

Esteledett, mire hazafelé vettük az irányt. A napsugarak olvadt aranyként csordultak végig a tájon, párás ragyogásba burkolva a láthatárt: mintha fényből szőtt, pókháló-finom fátyol borult volna a földre. Az alkony táncra kelt a réttel, és én tanúja lehettem e csodának...


Áldás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése