2012. június 23., szombat

vissza az ösvényre


Litha jött és ment, én pedig hol töltöttem az év legrövidebb éjszakáját, e mágiával telített, tündérporos napfordulót? A tescoban, a ruharészleg árukészletét rendezgetve. Ennél siralmasabb gyalázatra nem is vetemedhettem volna.
Az utóbbi hetekben-hónapokban megint hagytam, hogy a külvilág zaja leradírozza a színről a hitéletemet. Olyan könnyedén elvonja a figyelem az apró-cseprő tennivalók, a kényszerű kötelességek sokasága! Belezökkenek a mindennapok fásult ritmusába, és elfelejtek boszorkányként, természethívőként élni. Olykor azt sem tudom, méltó vagyok-e még egyáltalán e titulusokra.
Ma azonban takarítás közben, mintegy háttérzeneként, a Faun ’Eden’ c. albuma szólt, és varázslatos muzsikájuk visszaröpített a pogánysággal való barátkozásom kezdeti időszakába; mikor e spiritualitás napról-napra számtalan izgalmas újdonsággal, bűbájos felfedezéssel szolgált. Eszembe jutottak az időtlenségbe nyúló, aranyporos augusztusi délutánok, mikor füvet nyírtam a kertben, közben Omniát hallgattam és kellemesen elméláztam az élet nagy rejtelmeiről. Eszembe jutottak a langymeleg alkonyatok, mikor kocogni mentem, s a lelkem az egekig szárnyalt, feloldódva a természet harmóniájában. Eszembe jutottak a csendes őszi esték, amelyeket egy-egy lebilincselő, boszorkányos olvasmány társaságában töltöttem. Eszembe jutottak a holdfényes éjszakák, mikor az Istennő tündöklése ragyogta be a sötétséget, és a levegőben áramló bűverőtől libabőrös lett a hátam.
Az emlékek szelíd melankóliába ágyazva bukkantak fel és foszlottak szét. Elgondolkodtam, vajon átélhetem-e még egyszer ugyanazt az ártatlan, őszinte, rácsodálkozó örömet, a spirituális elhivatottság felemelő bizonyosságát? Vajon a külvilág sarából-mocskából mennyi rakódott le bennem – elég ahhoz, hogy tartósan elfedje mindaz, mi igazán fontos, mindazt, ’ami a szemnek láthatatlan’? S vajon mennyi időbe, elszántságba telik ismét előásni?
Node nem azért indítottam ezt a bejegyzést, hogy (újfent) panaszáradtot zúdítsak a nagyvilágra. Eredeti célom az volt, hogy figyelmetekbe ajánljam a Faunt J. Csuda tudja, miért, de ez a nagyszerű német banda évekig a látókörömön kívül maradt. Tudtam a létezésükről, hallottam egy-két számukat (köztük a nagy népszerűségnek örvendő Egil saga-t), de valahogy nem fogott meg a zenéjük. Aztán kevéssel ezelőtt egyszer csak úgy éreztem, megérett az idő arra, hogy szorosabb ismeretséget kössek velük. Nem bántam meg. Hallgassátok és élvezzétek J



2 megjegyzés:

  1. Igen, Litha számomra sem telt valami jól. Egy hétre rá sikerült csak megtartanom az ünnepet, mivel éppen akkor egy vizsgaáradat közepén voltam:)
    Most a Lammas viszont a lehető legjobbnak érkezik és ha az Istenek is úgy akarják, valószínűleg meg tudom tartani a lehető legjobb légkörben a szabbatot, valamit az utána lévő esbatot is:)

    Mellesleg nálam Faun szintén nagy kedvenc, az Eden meg tavaly szeptember-október tájt volt olyannyira rajongásom tárgya, hogy nem csak otthon, de telefonon is azt hallgattam, ha időm engedte.

    Üdvözlettel:
    Tűztáncos

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tűztáncos,

    jól hangzanak a Lughnasadhra vonatkozó kilátások :). Én alighanem egyedül ünneplek majd, de reményeim szerint méltó körülmények között, békés nyugalomban :).
    A Faun engem is rabul ejtett; elképzelni sem tudom, miért nem hallgattam őket korábban, miközben a hasonlóan elbűvölő hangzásvilágú Omnia évek óta nagy favorit. Sebaj, jobb későn, mint soha :).
    Áldás kísérjen!
    Eső

    VálaszTörlés