2011. december 8., csütörtök

regélő internet

Amint láthatjátok, bővítettem az ajánlott linkek listáját - többek között számos, a magyarság történelmével, néprajzával, hitével kapcsolatos oldallal. Szeretném leszögezni, hogy magam nem akarok állást foglalni a népünk eredete és múltja körül forrongó parázs vitában. Ugyan gyerekkorom óta - mikor még hallomásból sem találkoztam az ezt hangoztató elméletekkel - a belső-ázsiai származás felé húzok, de őseink kelet kalandozásai és rokoni kapcsolatai mellett - ahogy én látom - megfér egy korai finnugor háttér is (vagy tévednék?). Az ősi hitvilággal kapcsolatban nemszeretem módon viszonyulok a légből kapott, ezoterikus túlkapásokhoz, a "már Jézus is magyar volt (nem beszélve Ádám atyánkról)" típusú elméletekhez, a hasunkra csapva kiagyalt, fantáziadús, de annál hiteltelenebb mitológiához., illetve a  kereszténységgel való erőltetett rokonítás jelenségéhez. Mindazonáltal teszem mindezt az ítélkezés szándéka nélkül. Érdeklődéssel és nyitott szívvel olvasom a témába vágó cikkeket, könyveket, tanulmányokat, igyekszem tanulni belőlük, amennyit csak lehet, s közben józanul mérlegelni a szavaikat. Ha valakinek nincs ínyére a belinkelt lapok által képviselt szellemiség, szíve joga így érezni, én nem kárhoztatom.:) Azért remélem, találtok közöttük hasznos ismeretekkel szolgálókat is.

Áldás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése